Известие

Collapse
No announcement yet.

Тип гориво (премиум или нормално) - има ли значение и какво е то ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.

    Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.
    156 2.0TS

    Comment


    • #32
      Като говорим за горива е важно да споменем и адаптацията заради която човек може да остане с погрешно впечатление от дадено гориво непосредствено след зареждането му.

      Наскоро наблюдавах следното.
      Моторът беше работил около 90 минути на празен ход заради нуждата от климатик. Когато потеглих след това, беше пълен мъртвец. Очевидно ECU - то се беше адаптирало към устойчивите условия. След десетина километра пробег, всичко си дойде на мястото.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 00:08.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #33
        Ей зададох два въпроса само и ще се изядете,Гоуеми сте !




        Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
        Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.

        Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.
        Е не е така ,имал съм Рено 1986 година,пълен ел. инжекцион без кнок сензор, имал съм и Рено 1987 с кнок сензор.И двете бяха 25-ци с мотор-J7T 2165 к.см.



        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Като говорим за горива е важно да споменем и адаптацията заради която човек може да остане с погрешно впечатление от дадено гориво непосредствено след зареждането му.
        Баш! И точно алгоритмите за адаптация си правят всичко без да има нужда от детонационен сензор,той служи само да пази мотора в случай ,че изкуствения интелект случайно се пообърка или ,ако попадне на кофти гориво.



        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
        И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
        М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
        Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...
        Ранните версии не са имали кнок сензор защото инжинерите са си мислели ,че машините не грешат.Скоро след това Чичко Бил развенчава този мит.
        Всъщност тогава не е имало адаптация,бачкали по хард програма,без възможност за динамични промени .Досущ като механичните инжекциони.А може би по него време не е имало и прости алгоритми да ловят детонациите или пък изчислителния капацитет на не особено мощните компютри които са се ползвали е бил недостатъчен.
        Last edited by 546; d.m.y г., 08:49.

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Защо казваш, че в 155 няма детонационен сензор?

          https://alfa-restoration.co.uk/shop/...oducts_id=1370

          Ако има, очевидно в това е причината за да не усещаш разлика.
          Хайде да ми покажеш къде при 155 8 винтила стой тая джиджавка, защото за 27 години обслужване на такъв мотор, нито я открих, нито ми е правила проблем......май напразно цяла нощ си ровил в нета....
          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
            Баш! И точно алгоритмите за адаптация си правят всичко без да има нужда от детонационен сензор,той служи само да пази мотора в случай ,че изкуствения интелект случайно се пообърка или ,ако попадне на кофти гориво.
            Не съществува система за управление на някакъв процес, без обратна връзка. Дискутираната адаптация е само един алгоритъм, който също работи на базата на обратни връзки. Що се касае до детонациите, обратната връзка идва от детонационния сензор.

            Накратко - не можеш да постигнеш даден резултат, без да имаш наблюдение над него.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
              Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.

              Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.
              Малко инжекциони си видял.
              Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
              И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.
              1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщение
                Малко инжекциони си видял.
                Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
                И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.
                Е, сигурно има и изключения.
                Аз не казвам че е факт, казвам как мисля, че би било правилно и оптимално.
                156 2.0TS

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщение
                  Малко инжекциони си видял.
                  Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
                  И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.
                  ПОТВЪРЖДАВАМ! Двигателя на алф 155 верижен го знам като да не казвам какво, датчик детонационен НЯМА!
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Защо казваш, че в 155 няма детонационен сензор?

                    https://alfa-restoration.co.uk/shop/...oducts_id=1370

                    Ако има, очевидно в това е причината за да не усещаш разлика.
                    Тука грешат доста подобаващо! И Тренди може да се обади, че поне има 2-3 блока и глави и е сменял повече от мен...
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                      Тука грешат доста подобаващо! И Тренди може да се обади, че поне има 2-3 блока и глави и е сменял повече от мен...
                      Не грешат. Просто тоя датчик е за 16в моторите, явно.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                        Не грешат. Просто тоя датчик е за 16в моторите, явно.
                        Годините които пишат в препратката от по-горе показват, че би трябвало и верижната да го има това нещо, но реално не е така.
                        От любопитство ми е интересно какво коригира при мен... Но може да се окаже, че заради такива дребни неща, някои усеща разлика м-у горивата друг не толкова...
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Не съществува система за управление на някакъв процес, без обратна връзка. Дискутираната адаптация е само един алгоритъм, който също работи на базата на обратни връзки. Що се касае до детонациите, обратната връзка идва от детонационния сензор.

                          Накратко - не можеш да постигнеш даден резултат, без да имаш наблюдение над него.
                          Всъщност обратната връзка е минималния разход на гориво за всеки един режим и показанията на сондите .

                          Comment


                          • #43
                            Минималният разход на гориво е цел само за установени режими.
                            Ясно е, че когато имаш нужда от голяма мощност, тази цел остава на заден план. В такъв момент ламбда контролът обикновено се игнорира.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #44
                              Хайде да се спрете...започнахте да туниговате май....))....Еко да се върне на първа страница и да види какво пита автора на темата, да не търси модератори,а да види какви ги е надробил в опита си да защити, той си знае кой...и затъна с някой разсъждемия и копи пейс от интернет в блатото...) ...а не да ми говори, кой се лигави и какъв е цирка........?.....момчето пита какво дизелово гориво бихте му препоръчали.....но от там нататък, като изключа alfa racer GTA , който даде смислен отговор......всички други подеха темата за сензори, датчици,ламбди , октан коректори и т.н...продиктувани от поста на едно много цено момче за форума....както се нарича сам антидизелист....
                              Много ми е чудно, защо тези момчета с бензиновите алфи, иначе казано газаджиите, защото много малко от тях карат на безин....не си пишат в техният раздел, а винаги искат да се изцапат със сажди...)
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
                                Привет, колеги,
                                Наскоро попаднах на тема в пространството, че по спецификация моделите имали заложено какъв тип гориво точно трябва да им се сипва - дали премиум или обикновено. Моля, някой по-запознат да ни осведоми дали това е вярно и какво значение има за автомобила
                                Смятам, че питаш за дизелово гориво........последните осем години карам дизелови алфи.....та моята препоръка е да ползуваш премиум гориво или ако сипваш обикновено, от време на време да го третираш с нужните добавки, защото качеството на нашта нафта не е на висота, плюс това в нея слагат и био дизел, който допълнително влошава качеството, но просто е евроизискване....икономия, кой знае каква в разхода няма да има, може да я докараш до един литър разлика, но зависи как е настъпваш и в какви условия е караш .....НО, ще щадиш дюзите, еко карантиите(егр клапан, катализатор и дпф)....ако държиш на тях по късно ще дадът фира......мотора ще работи по добре и чисто, и ако всичко е наред по него няма да има пушеци, претрисания, липса на мощ и т.н...съвремените дизелови мотори, също имат сензори, датчици и т.н...който контролират горивната смес....подобни са на тези, за който се разрази спора по нагоре за бензиновите коли....но те успяват да регулират нещата в определени граници, като предпазват мотора, а не че правят чудеса, ако си сложил кофти гориво...то се отнася, както за бензина, така и за дизела....е това са мойте разбирания, познания......може и да греша за нещо, но коментирам от опит, а не от интернет сайтове, кой какво ми казал...когато имам проблем се съветвам с човека, който ми прави колата и разбирам дали съм в грешка или не......всичко друго е бля, бля....е видя в каво се превърна темата ти, кой повече знае и кой епо-по най....и в даден момент започват да говорят не верни неща.....та не приемай всичко в нета за чиста монета, има голяма заблуда за някой неща в него...
                                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                                Comment

                                Working...
                                X