If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Тип гориво (премиум или нормално) - има ли значение и какво е то ?
Като говорим за горива е важно да споменем и адаптацията заради която човек може да остане с погрешно впечатление от дадено гориво непосредствено след зареждането му.
Наскоро наблюдавах следното.
Моторът беше работил около 90 минути на празен ход заради нуждата от климатик. Когато потеглих след това, беше пълен мъртвец. Очевидно ECU - то се беше адаптирало към устойчивите условия. След десетина километра пробег, всичко си дойде на мястото.
Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.
Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.
Е не е така ,имал съм Рено 1986 година,пълен ел. инжекцион без кнок сензор, имал съм и Рено 1987 с кнок сензор.И двете бяха 25-ци с мотор-J7T 2165 к.см.
Като говорим за горива е важно да споменем и адаптацията заради която човек може да остане с погрешно впечатление от дадено гориво непосредствено след зареждането му.
Баш! И точно алгоритмите за адаптация си правят всичко без да има нужда от детонационен сензор,той служи само да пази мотора в случай ,че изкуствения интелект случайно се пообърка или ,ако попадне на кофти гориво.
И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...
Ранните версии не са имали кнок сензор защото инжинерите са си мислели ,че машините не грешат.Скоро след това Чичко Бил развенчава този мит.
Всъщност тогава не е имало адаптация,бачкали по хард програма,без възможност за динамични промени .Досущ като механичните инжекциони.А може би по него време не е имало и прости алгоритми да ловят детонациите или пък изчислителния капацитет на не особено мощните компютри които са се ползвали е бил недостатъчен.
Ако има, очевидно в това е причината за да не усещаш разлика.
Хайде да ми покажеш къде при 155 8 винтила стой тая джиджавка, защото за 27 години обслужване на такъв мотор, нито я открих, нито ми е правила проблем......май напразно цяла нощ си ровил в нета....
Баш! И точно алгоритмите за адаптация си правят всичко без да има нужда от детонационен сензор,той служи само да пази мотора в случай ,че изкуствения интелект случайно се пообърка или ,ако попадне на кофти гориво.
Не съществува система за управление на някакъв процес, без обратна връзка. Дискутираната адаптация е само един алгоритъм, който също работи на базата на обратни връзки. Що се касае до детонациите, обратната връзка идва от детонационния сензор.
Накратко - не можеш да постигнеш даден резултат, без да имаш наблюдение над него.
Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.
Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.
Малко инжекциони си видял.
Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.
Малко инжекциони си видял.
Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.
Е, сигурно има и изключения.
Аз не казвам че е факт, казвам как мисля, че би било правилно и оптимално.
Малко инжекциони си видял.
Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.
ПОТВЪРЖДАВАМ! Двигателя на алф 155 верижен го знам като да не казвам какво, датчик детонационен НЯМА!
Не грешат. Просто тоя датчик е за 16в моторите, явно.
Годините които пишат в препратката от по-горе показват, че би трябвало и верижната да го има това нещо, но реално не е така.
От любопитство ми е интересно какво коригира при мен... Но може да се окаже, че заради такива дребни неща, някои усеща разлика м-у горивата друг не толкова...
Не съществува система за управление на някакъв процес, без обратна връзка. Дискутираната адаптация е само един алгоритъм, който също работи на базата на обратни връзки. Що се касае до детонациите, обратната връзка идва от детонационния сензор.
Накратко - не можеш да постигнеш даден резултат, без да имаш наблюдение над него.
Всъщност обратната връзка е минималния разход на гориво за всеки един режим и показанията на сондите .
Минималният разход на гориво е цел само за установени режими.
Ясно е, че когато имаш нужда от голяма мощност, тази цел остава на заден план. В такъв момент ламбда контролът обикновено се игнорира.
Хайде да се спрете...започнахте да туниговате май....))....Еко да се върне на първа страница и да види какво пита автора на темата, да не търси модератори,а да види какви ги е надробил в опита си да защити, той си знае кой...и затъна с някой разсъждемия и копи пейс от интернет в блатото...) ...а не да ми говори, кой се лигави и какъв е цирка........?.....момчето пита какво дизелово гориво бихте му препоръчали.....но от там нататък, като изключа alfa racer GTA , който даде смислен отговор......всички други подеха темата за сензори, датчици,ламбди , октан коректори и т.н...продиктувани от поста на едно много цено момче за форума....както се нарича сам антидизелист....
Много ми е чудно, защо тези момчета с бензиновите алфи, иначе казано газаджиите, защото много малко от тях карат на безин....не си пишат в техният раздел, а винаги искат да се изцапат със сажди...)
Привет, колеги,
Наскоро попаднах на тема в пространството, че по спецификация моделите имали заложено какъв тип гориво точно трябва да им се сипва - дали премиум или обикновено. Моля, някой по-запознат да ни осведоми дали това е вярно и какво значение има за автомобила
Смятам, че питаш за дизелово гориво........последните осем години карам дизелови алфи.....та моята препоръка е да ползуваш премиум гориво или ако сипваш обикновено, от време на време да го третираш с нужните добавки, защото качеството на нашта нафта не е на висота, плюс това в нея слагат и био дизел, който допълнително влошава качеството, но просто е евроизискване....икономия, кой знае каква в разхода няма да има, може да я докараш до един литър разлика, но зависи как е настъпваш и в какви условия е караш .....НО, ще щадиш дюзите, еко карантиите(егр клапан, катализатор и дпф)....ако държиш на тях по късно ще дадът фира......мотора ще работи по добре и чисто, и ако всичко е наред по него няма да има пушеци, претрисания, липса на мощ и т.н...съвремените дизелови мотори, също имат сензори, датчици и т.н...който контролират горивната смес....подобни са на тези, за който се разрази спора по нагоре за бензиновите коли....но те успяват да регулират нещата в определени граници, като предпазват мотора, а не че правят чудеса, ако си сложил кофти гориво...то се отнася, както за бензина, така и за дизела....е това са мойте разбирания, познания......може и да греша за нещо, но коментирам от опит, а не от интернет сайтове, кой какво ми казал...когато имам проблем се съветвам с човека, който ми прави колата и разбирам дали съм в грешка или не......всичко друго е бля, бля....е видя в каво се превърна темата ти, кой повече знае и кой епо-по най....и в даден момент започват да говорят не верни неща.....та не приемай всичко в нета за чиста монета, има голяма заблуда за някой неща в него...
Comment